tips til deg som sparer til langt hår!

torsdag 25. september 2008

vel, jeg har ikke så langt hår selv, det kan jeg takke meg selv for. jeg har med vilje klippet det kortere flere ganger, pluss at jeg har farget og rettet ut håret så mange ganger at det er blitt slitt. men jeg sparer!
jeg vet ihvertfall om noen tips jeg har blandt annet fått fra frisør, som ikke vil skade ihvertfall. :D



slitt hår vokser saktere
jeg trodde først at siden produksjonen av hår ligger i hodebunnen, så kunne ikke slitte tupper påvirke det. men jeg tok visst feil! en ting, er at de slitte tuppene spaltes oppover så håret ser jævlig ut hvis du ikke klipper deg på veldig lenge, og en annen ting er at (dette fikk jeg vite av frisøren jeg var hos sist) hvis du har slitte tupper vil håret bruke alle proteinene og det til de slitte tuppene istedet for å produsere nytt hår, så det heller legger seg utenpå håret så det kan virke mer fett.
så det anbefales å klippe tuppene, og gvære forsiktig med hva du putter i håret!

mangel på b-vitaminer får håret til å vokse saktere
men det betyr ikke at det vokser fortere hvis du tar masse b-vitaminer når du har nok av det fra før av! det vil bare få håret til å vokse i normalt tempo istedet for sakte tempo.

hodebunnmassage
det har jeg bare hørt av noen, men det er ganske sannsynelig at det funker selv om det ikke funker så veldig effektivt. får du massage et sted, går blodsirkulasjonen bedre, og da vil håret vokse "fortere" eller med andre ord, du vil få det til å vokse i normalt tempo hvis det har gått tregt. det er lurt å massere helt til du kjenner etterpå at det klør litt, det betyr at da har du fått igang blodsirkulasjonen.


husk at noen mennesker ikke kan få så langt hår! hvor langt hår en kan få er begrenset akkurat som med andre kroppshår, og det er forskjellig fra person til person hvor grensen går.

0 kommentarer: