noen få skjønnhetstips jeg kan

torsdag 11. september 2008

weey. dette er kanskje litt interressant for en gangs skyld! :D
jeg kan ikke love at alt funker på akuratt deg, men det funker ihvertfall på meg så det er verdt å prøve hvis du vil. ;D

bli brun, og la det vare
i sommertidene er det lurt å skrubbe hele kroppen skikkelig når du dusjer! da setter brunfargen seg på huden din bedre. hvis du bare soler de døde hudcellene du kommer til å vaske av, setter ikke brunfargen seg ordentlig, og den vaskes av med de døde hudcellene. etter soling er det bra å smøre seg med fuktighetskrem så fargen varer lengre. ;)

lag en egen leiremaske
ta REN kattesand som er 100% leire, og bland med litt vann og eventuelt en dråpe olivenolje, og rør det sammen til en ansiktsmaske. jeg vet at det høres nasty ut med kattesand, men den må jo selvfølgelig være ubrukt! da er det bare tørka leire egentlig. la det virke i 10 - 15 minutter, og skyll godt ut. dette funket serriøst på meg! fikk utrolig deilig hud i ansiktet etterpå, og hadde noen nupper med svarte prikker på, men de svarte prikkene ble borte. leire trekker til seg olje og fett fra huden, det er nok derfor det funket så bra på meg. : D

unngå slitt hår av rettetang
vel, jeg har veldig slitt hår, men fikk disse tipsene fra en frisør.
1. når du retter ut håret, er det viktig å spraye på matrix sleek look ironsmoother på alle områder der du retter ut håret! ironsmoother-sprayen gjør så du ikke brenner håret med rettetangen, så det blir ikke slitt av det. (eller, alt sliter da. bare du grer håret eller tar i hårspray, sliter du det)
2. dra gjerne rettetangen flere kjappe ganger gjennom området du retter ut framfor å dra den sakte igjennom færre ganger. når du drar rettetangen sakte igjennom håret brenner du det mye lettere.
vel, hvis du helst vil slippe å rette ut håret men vil ha rett hår, finnes det andre produkter fra matrix sleek look serien, blandt annet retteserum som ikke sliter!








- matrix sleek look ironsmoother. jeg har den, den er veldig bra hvis du ikke vil slite håret når du retter det ut. du får kjøpt det på frisørsalonger, denne sprayen koster ca. 185 kr.




fin hud - færre kviser
en ting til for å få fin hud uten kviser, er å rense den morgen og kveld, og helst prøve å ikke bruke foundation. : ) og nok søvn har en god del å si. når du sover, kvitter kroppen seg med døde celler, og hjernen er som et batteri som lades opp på nytt. hvis du ikke "lader opp" hjernen ordentlig, tar ting lengre tid også. som feks. å la håret vokse osv.

0 kommentarer: